مبلمان اداری میتوانند یکی از برگ برندههای شما برای جذب مخاطبان باشند.
مبلمان اداری یکی از مهمترین قسمتهای دکوراسیون محل کار شما را تشکیل میدهند و به همین دلیل لازم است در انتخاب آنها دقت کافی را داشته باشید. از آنجایی که مبلمان اداری بیشتر از مبلمان منزل مورد استفاده قرار میگیرند، تفاوتهای زیادی بین این دو وجود دارد. در مبلمان اداری از متریال مقاوم استفاده میشود؛ برای مثال از چرمهای طبیعی و مصنوعی و روکشهایی در مبلمان اداری استفاده میشود که تمیز کردن آنها راحت باشد؛ همچنین پایههای مبلمان اداری از جنس فلزات محکم ساخته میشود که مقاومت بیشتری داشته باشند.
برای جذب مخاطبان لازم است که به جوانب مختلف توجه داشته باشید؛ از کیفیت محصولات و خدمات گرفته تا زیبایی محیطی که در آن به مذاکره میپردازید. مسلما دفتر کار شما مهمترین مکانی است که برای مذاکره انتخاب میکنید؛ به همین دلیل لازم است به دکوراسیون و انتخاب مبلمان اداری توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید در محیطی شیک و صمیمی با مشتریان خود مذاکره کنید. البته همه موضوع این نیست؛ زیبایی و راحتی مبلمان اداری دفتر کار شما در روحیه خودتان نیز تأثیر مثبت دارد و باعث میشود با ذهن باز کار کنید و ایدههای جدیدی برای کسب و کارتان خلق کنید.
مبلمان اداری برای بخشهای مختلف یک شرکت مورد نیاز هستند. دکوراسیون اتاق کارمندان و راحتی مبلمان آنها نیز اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که کارمندان ساعتهای زیادی را پشت میز میگذرانند، راحتی و استاندارد بودن میز و صندلی آنها اهمیت دارد. علاوه بر آن هماهنگ بودن دکوراسیون قسمتهای مختلف یک مجموعه جلوه بیشتری دارد.
در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد وسایل مختلفی که به عنوان مبلمان اداری شناخته میشوند و نکات مهمی که باید حین انتخاب آنها در نظر بگیرید، صحبت کنیم. دانستن این نکات تصمیمگیری را برای شما راحتتر میکند.
انتخاب صندلی اداری زیبا و راحت اهمیت زیادی دارد.
پر اهمیتترین ویژگیها در مورد مبلمان اداری، زیبایی و راحتی آنهاست. هماهنگی مبلمان انتخابی شما با دکوراسیون فضای کاریتان نمای جذابی ایجاد میکند. در یک اداره به مبلمان مختلفی مانند میز و صندلی مدیر، مبلمان راحتی برای مهمانان، میز و صندلیهای کنفرانس و جلسات، میز و صندلی منشی و میز و صندلی کارمندان نیاز است. هر کدام از این موارد باید با توجه به کاربردی که دارند، انتخاب شوند. بیایید در مورد قسمتهای مختلف مبلمان اداری صحبت کنیم.
● میز مدیریت: در واقع هر چیزی که در اتاق مدیریت وجود دارد، لوکسترین است. به طور کلی در اکثر شرکتها مدل و جنس میز و صندلیهای اداری با سمت فرد ارتباط دارند. اتاق مدیریت محلی است که در آن مذاکرات مهم برگزار میشود. این که مشتریان بفهمند با یک کمپانی حرفهای طرف هستند، حتی در دکوراسیون و مبلمان اداری نیز باید مشخص باشد.
● میز و صندلی کنفرانس: انتخاب این میز و صندلیها ارتباط زیادی با حیطه کاری شما دارد. اگر در اتاق کنفرانس خود به تجهیزاتی مانند میکروفون، مانیتور و... نیاز دارید، باید میز کنفرانس مخصوص داشته باشید و در غیر این صورت میز بزرگ اداری با صندلیهای اداری کفایت میکند.
● میز منشی: منشی وظیفه ایجاد هماهنگی و ارتباط بین بخشهای مختلف را بر عهده دارد. معمولا منشیها برای کار خود از وسایل زیادی استفاده میکنند و به همین خاطر میز بزرگتری نسبت به سایر کارمندان نیاز دارند.
● میز و صندلی کارمندان: سلامت کارمندان باید در اولویت قرار گیرد. چه بسیار مبلمان اداری لوکسی که باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات تیم کاری مجموعه میشوند. به همین دلیل باید در انتخاب میز و صندلی شیک و استاندارد دقت کافی داشته باشید.
هماهنگی دکوراسیون قسمتهای مختلف را هم در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که هماهنگی دکوراسیون اتاق کارمندان با اتاق مدیر، به اندازه هماهنگی کامل بین مبلمان و اجزای دکوراسیون هر اتاق اهمیت ندارد.
هماهنگی بین میزهای مدیریتی و میز کارمندان جلوه جذابی دارد.
شما به خوبی میتوانید مبلمان اداری انتخاب کنید که طرح و رنگ آن با دکوراسیون فضای اداری شما هماهنگ باشد؛ اما در مورد استانداردهای مبلمان اداری، نکات دقیق و ریزی وجود دارد که در صورت توجه نکردن به آنها ممکن است صدمات جبران ناپذیری به پرسنل یک مجموعه وارد شود. استانداردهای لازم در مورد قسمتهای مبلمان اداری در این بخش ارائه شده است.
● صندلی اداری: پشتی صندلی اداری باید انعطاف پذیر و ارتفاع آن نیز قابل تنظیم باشد. زمانی که روی صندلی اداری مینشینید، رانها باید صاف باشند و زاویه زانو ۹۰ درجه باشد. همچنین کف پای شما باید به صورت کامل روی زمین قرار گیرد. بهترین زاویه برای کمر °۱۳۵ است.
● مبلمان اداری: منظور ما مبلمانی است که مهمانان و مراجعان روی آن مینشینند. معمولا از مبلهایی با مدلهای راحتی برای این کار استفاده میشود. مشکل عمده این مبلها گودی بیش از اندازه نشیمن آنها و کوتاه بودن تکیه گاه است. این موضوع باعث خستگی فردی که روی آنها مینشیند، میشود. اگر مخاطبان شما زمان طولانی در دفتر کارتان مینشینند بهتر است در انتخاب مبلمان برای آنها دقت بیشتری داشته باشید.
● میزهای مدیریت: میزهای مدیریت و به طور کلی میزهای کار باید با توجه به کاربرد انتخاب شوند؛ برای مثال زمانی که میز را برای نوشتن انتخاب میکنید، ارتفاع آن باید کمی بیشتر از سطح آرنج شما در حالت نشسته باشد و زمانی که قصد تایپ کردن دارید، صفحه کلید باید همسطح با آرنجهای شما باشد تا آسیب نبینید. البته میتوان با انتخاب صندلیهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، روی میزهای مدیریت فعالیتهای مختلفی انجام داد.
زمانی که قصد خرید دارید، طبیعی است که توجه به نکات گفته شده درباره استانداردها را فراموش کنید؛ چرا که در لحظه ذهن شما درگیر زیبایی دکوراسیون است. به همین دلیل بهتر است خرید خود را از مرکزی حرفهای انجام دهید که کلیه محصولات خود را با استانداردهای لازم ارائه میدهد و خاطر شما را از این بابت آسوده میکند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |